Springa!

2014
Under semestern har jag varit hemma, ute på landet.
Så en kväll förra veckan fick jag för mig att det var på tiden att jag skulle ut och springa. Inte bara gå.
 
Har ju kutat lite, och det är ytterst lite, på bandet på gymmet. 3x40 minuter tror jag det har blivit.
Eller jag ljuger absolut inte om jag säger att det är max fyra gånger. I alla fall!
 
Än hade det inte blivit av att jag sprungit utomhus, och halva året har redan passerat.
 
Så jag började den här kvällen med att gå 1 km för att värma upp. Sedan började jag jogga.
Och jag blev förvånad över hur lätt det gick.
Sprang utan konstigheter förbi de ställena jag satt som riktmärken förra året. Sprang ännu längre än så.
Vände vid 2.5 km och sedan kunde jag jogga hela vägen hem igen.
4 km joggade jag alltså!
Det tog 35 minuter och jag hade en medelhastiget på 8.45km/h - men då gick jag 1 km också!
 
 
 
 
Och jag har hört någonstans att vill man efterlikna samma motstånd på ett löpband som man får när man springer utomhus, med lagom mycket luftmotstånd på flack mark så ska man ställa inclinen - lutningen - på bandet på runt 1-2%.
 
För tillfället är jag nu förkyld och håller på att återställa immunförsvaret med godis.
Och pannkaka.
Jag ser det lite som en refeed-månad. (?)
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?