En mil!

2014
Snygga träningskläder: Check!
Nyklippta tånaglar: Check!
Omplåstrade skavsår: Check!
Bekväma trosor: Check!
Bra musik i lurarna: Check!
 
Då var det bara till att gå då!
 
 
 
Först i regnskur. Sedan stekhet sol. Sedan blåst och mulet.
Hade tänkt att jag ska sova som ett barn på valium i natt eftersom det inte blev många minuters sömn på jobbet. Jag går verkligen in för Aldrigvila...
 
Och nu kom jag på en fråga till Ante, för ni fyra som läser kan också ställa vilken fråga som helst i kommentarsfältet. I alla fall.
 
Det här med att träna över en timma? Redogör en gång för alla!
4 timmar på gymmet? 2 i löpspåret?
(18 i soffan)
 

Så nu tycker jag att jag är värd min fredagsbelöning - nämligen min största och egentligen enda craving:
 
 
 
 



Ang. frågan i slutet av inlägget - att träna över en timme - det är en alldeles för stor punkt för att svara på här eftersom det vidrör intensitet, volym, mål, om man kör naturligt eller med AAS etc. Det får bli ett helt eget inlägg framöver.

Men kort och gott kan man säga att träningspass över en timme åt gången är ineffektiva med tanke på att man nästan aldrig ger hundra procent efter drygt fyrtio minuter, glykogenet i musklerna orkar inte med påfrestningarna (töms snabbt) och det blir till slut dålig form eller alldeles för många set.

Skip La Cour, sexfaldig mästare inom naturell bodybuilding, föreslår att träna riktigt tungt och verkligen ge ALLT i 40 minuter istället för några halvtaskiga repetitioner/set i 60 minuter eller mer. Det gäller trots allt bara att belasta musklerna och köra till fail, tills dess att man inte orkar lyfta en enda vikt, utan att köra alldeles för många set. 4-12 set per muskelgrupp är mer än tillräckligt.

Att däremot träna flera gånger under en och samma dag gör mindre, så länge man varierar muskelgrupper och låter dem vila tillräckligt efteråt.







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?